“Kun je mijn werk eens uit die “stoffige hoek” halen met je foto’s?” Dat was de vraag van Rimco de Rooij, eigenaar van Paybility. Hij is een Payroll Specialist en vaak wordt er bij cijfertjes toch aan enigszins saai, grijs en ja, stoffig gedacht. Een mooie uitdaging!
Na het bestuderen van zijn website ben ik een beeldbepaling gaan maken. Wat willen we uit gaan beelden, wat wil de opdrachtgever graag vertellen? Wat van zijn persoonlijkheid laten zien: zijn passie voor mooie schoenen, zijn hobby motorrijden en kleurige printjesoverhemden. En dat in combi met het weergeven wat zijn bedrijfsactiviteit is. O ja, en we hebben ook wat branding eraan toegevoegd.
Ik ontkom er niet aan: toch ook het rekenmachine, wat geld en een ordner op de foto. Maar in combi met de helm, motorjack en schoen wordt het informeler. Bewust een fotolocatie gekozen waar veel licht binnenkomt, zo worden de foto’s luchtig en positief. Heel de inrichting is van pas gekomen: foto’s op het keukenblad, op de trap, in de zetel, op het bankje… Heel wat anders en dus precies wat hij wou.
Ook enkele portretfoto’s (close-ups en full length) voor niet alleen de website maar ook zijn socials en als afsluiting van de mail. “Gewoon als mezelf, hoor. Niks gekunstelds.”
Ik denk dat het wel gelukt is als ik zo zijn reactie lees: “Deze serie is helemaal geweldig! Word ik ernstig blij van….”.
Het is wat de foto met de schoen op de ordner al zegt: alles onder controle…
Groetjes, Saskia